Vrouwen Power ♥ - Powered by vBulletin
Bekijk RSS Feed

Recente Blog Berichten

1. Hoe ontdek je jouw unieke kwaliteiten en word je succesvol én gelukkig in je loopbaan

Focus op fouten is aangeleerd

Precies aangeven waar we niet goed in zijn, lukt de meeste vrouwen uitstekend. We hebben geleerd om te focussen op onze fouten. Al op de basisschool vertelde je na een dictee thuis dat je 3 fouten had gemaakt. Dat je dus 37 woorden goed had geschreven, bleef onvermeld. Logisch, want in onze maatschappij worden we afgerekend op onze fouten. Maar daardoor is het voor veel vrouwen (en mannen trouwens ook) heel lastig om precies aan te geven welke kwaliteiten ...
  2. Hoe vierde je het als kind en hoe vier je het nu?

Wij vierden thuis kerst-avond, of Heiligenabend, zoals mijn moeder zei. Dan werden de kaarsjes in de kerstboom aangestoken en lag er een pakje onder de boom. Mijn moeder had dit gebruik uit Oostenrijk, waar ze als kind gewoond had, meegenomen. Mijn vriendinnetjes kenden het gebruik niet en vonden het gek: cadeautjes kreeg je met Sinterklaas. Maar met Kerst?? Daar had nu nog nooit iemand van gehoord..
    Maar goed bij ons thuis was dat zo. Toen we heel klein waren werden we naar boven gestuurd
    ...
    Categorieën
    Niet-Gecategoriseerd
  3. Het cirkeltje rond

…………Het cirkeltje rond………..
    Vaak houd ik mijn armen open om iemand die het nodig heeft op te vangen.
    Duw hierbij vaak mijn eigen behoeften weg.
    Heb ik die eigenlijk wel?
    Intern zie ik…..
    Een klein meisje dat feilloos aanvoelde wat de verwachtingen van andere mensen waren.
    Een kleine meisje dat zo graag geliefd, gehoord en gezien wilde worden.
    Een meisje dat zich steeds meer ging aanpassen aan de verwachtingen van anderen om maar dat diepe verlangen te vervullen: ...
    Categorieën
    Niet-Gecategoriseerd
  4. Di's eenzaam

Naam:     10414411_548983461879075_7262410040987006317_n.jpg
Bekeken:  109
Groote:   56,0 KB

Di’s eenzaam.
    Wat is er gebeurd? Is het al zo laat? Hoe kom ik hier? Wat heb ik nu weer gedaan?
    Dit zijn vragen die een mens met Dissociatieve identiteitsstoornis (DIS) zich regelmatig stelt.
    Het niet weten wat een van de anderen in die tussentijd heeft gedaan…
    Soms weet je niet wie de ander is, soms weet je niet hoe je thuis moet komen of waar je dan wel woont.
    Hoort altijd stemmen in je koppie, nooit is het eens stil. ...

14-10-16 om 08:10 door Marith geüpdatet

Categorieën
    Persoonlijk
  5. Geluksmomentje 2

Ik ben altijd te vroeg voor de trein.

Het is mijn aangeboren, aangeleerde, ingebakken angst om te laat te komen, die er voor zorgt dat ik vaak nog de achterlichten van de trein voor de trein die ik wilde halen, zie.
    Is dat erg? Soms wel. Soms is het koud, vaak is het nat. En als ik een kopje koffie wil, moet ik een steile trap af, daarna een steile trap op, voor 2 euro een bak smerige slootwater neerleggen en dan weer dezelfde weg terug. Het enige voordeel is ( en daarom doe
    ...
    Categorieën
    Niet-Gecategoriseerd
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Volg ons