Over begrafenissen

uitvaartverzekering

Een uitvaartverzekering, denk je daar wel eens aan?

Een tijdje geleden benaderde een kennisje mij met een wat ongebruikelijke vraag. “Weet jij of je verplicht kan worden de begrafenis van je vader te betalen?”
Ze zat daar erg mee in haar maag. Ze had lange tijd heel weinig contact gehad met haar vader. En  ze had eerlijk gezegd ook het gevoel dat hij haar niet zo moest. Toen hij stervende bleek, is zij hem wel op gaan zoeken en is er – gelukkigvoor haar- ook veel uitgepraat.

Dat nam niet weg, dat ze zich zorgen maakte. Haar vader zat in de schuldsanering, dat wist ze.En ze had wel eens gehoord dat de familie voor de begrafenis opdraait, als de persoon in kwestie zelf niets geregeld heeft.
Met drie kleine kindjes en net een nieuw huis, zat ze daar niet op te wachten. Tel haar wat onzekere gevoelens naar haar vader daar nog eens bij op. En je begrijpt dat ze tobde.

De uitvaartverzekering

Ik adviseerde haar het met de hele familie te bespreken en contact te zoeken met de schuldhulpverlener van haar vader.
Gelukkig voor haar, bleek er een uitvaartverzekering te zijn.
Want hoewel de familie niet verplicht kan worden tot het betalen van een begrafenis, wordt we wel druk op de familie uitgeoefend dat wel te doen en ik denk dat zij tegen die druk zeker niet bestand zou zijn geweest

Eerlijk gezegd was ik inmiddels nieuwsgierig geworden, naar de kosten van een uitvaart (nooit bij stilgestaan, ik geef het eerlijk toe).
Je hebt ze in maten en prijzen zag ik. Een goedkope uitvaart begint bij zo’n 1500 euro, daarna kan je het zo dol maken als je wil. Uit de tijd dat mijn ouders overleden kan ik me nog herinneren dat de advertenties in de dagbladen schreeuwend duur waren. Hoe zou dat nu zijn?

Hoe dan ook, het is verstandig een uitvaartverzekering te hebben. Als je nog geen verzekering hebt is  Uitvaartcompact, een goede keus

Lees ook de vrouw blijft de baas in de keuken

like Like
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

:bye:  :good:  :negative:   :scratch:  :wacko:   :yahoo:  B-)  :heart:  :rose:    :-)  :whistle:  :yes:  :cry:  :mail:    :-(      :unsure:   ;-)