Een camper reis met het gezin

camper reis

Een camper reis  in Amerika.

En dan met het hele gezin. door het westen van de Verenigde Staten trekken. Een huifkar tocht als onze voorvaderen, maar dan andersom…
Mijn zusje heeft het gedaan met haar hele gezin. Een echte camper reis. Ze hebben het er nog steeds over en het is toch al 10 jaar geleden. Een onvergetelijke reis was het.
Ooit toen ik 18 was heb ik een half jaar in Texas gewoond: een heel aparte staat, binnen de VS. Vandaar uit heb ik wel wat rondgetrokken door de Zuidelijke Staten,maar het Westen heb ik nog nooit gezien.
Word toch eens tijd…

In Amerika is een camper reis leuk

Binnen Europa  zou ik niet snel voor een camper kiezen. Ik vind ze groot en log en wat als je het doosje lucifers bent vergeten? Dan kan je met z’n allen het huis weer in, om naar de supermarkt te rijden !  Maar  in Amerika zijn ze het aangewezen vervoer-verblijfs middel. Dat vindt heel Amerika en er zijn dan ook alle mogelijke ( en zelfs onmogelijke ) voorzieningen voor campers. Behalve dat zijn de eindeloze snelwegen er veel minder druk dan bij ons ( behalve rondom de grote steden). Waardoor het rijden met een camper ook veel minder vermoeiend is dan bij ons.
En het is gewoon, toch ook romantisch? Je huisje parkeren in een natuurreservaat en wakker worden in een prachtige omgeving?? Bij de Grand Canyon bijvoorbeeld, of bij Yosemite Park?

Omdat zoals gezegd, veel Amerikanen rondtrekken met een camper, heb je onderweg veel  aanspraak. Echt, veel meer dan je zo zou denken.Op elke camper-plek ontmoet je mede-reizigers. Amerikanen zijn bijzonder vriendelijk en gastvrij en iemand uit Europa vinden ze een bezienswaardigheid. Je zal wel 100 keer moeten uitleggen dat je geen Duits spreekt, maar dat mag de pret van samen rond een bbq zitten vast niet drukken!

lees ook: autovakantie? 12 tips voor een relaxte reis

like Like
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

:bye:  :good:  :negative:   :scratch:  :wacko:   :yahoo:  B-)  :heart:  :rose:    :-)  :whistle:  :yes:  :cry:  :mail:    :-(      :unsure:   ;-)